sobota, 7 marca 2015

"GADAJĄCE GŁOWY" (1980) - Kim jesteś? Co jest dla ciebie najważniejsze? Czego pragniesz?


Krótki, niewiele ponad 14-minutowy film dokumentalny Krzysztofa Kieślowskiego, który powstał jeszcze przed moimi narodzinami i który obejrzałam po raz pierwszy dopiero wczoraj. 


Dlaczego?
O filmie przypomniałam sobie z powodu piosenki Republiki o tym samym tytule, ale nie mającej z filmem wiele wspólnego. Korzystny zbieg okoliczności ;-p.

UPDATE:
Myslovitz śpiewa właśnie o tym! Dzięki wielkie za informację, MatiTheAnimal!


O czym?
44 twarze, 44 daty urodzin, 44 opowieści o sobie. Od niemowlaka do 100-letniej staruszki. 

Moja opinia.
Jeśli to naprawdę było tak, jeśli bohaterowie dokumentu nie mieli czasu na przygotowania, odpowiadali spontanicznie na zadane pytania, to niezbyt dobrze to świadczy o dzisiejszym sposobie wysławiania się. Nie wiem, czy Wy też, ale ja jestem pod wrażeniem zasobu słownictwa tych ludzi. 



"Kim jesteś?" to moim zdaniem najbardziej interesujące z zadawanych pytań. Widzimy, że niektórym wystarczy 1-2 słowa, by na nie odpowiedzieć. 



Zachęcam Was gorąco, jeśli nie widzieliście "Gadających głów", żebyście podobnie jak ja nadrobili ten brak (odnośnik do filmu poniżej). To silne przeżycie (przynajmniej dla mnie), zostać dopuszczonym do tajemnicy ludzkich oczekiwań i pragnień, usłyszeć zwierzenia na tematy tak intymne. 

Jak Wy opisalibyście siebie? Czego pragniecie od życia?


Polecam :).


Jeśli podobał Ci się artykuł, zachęcam do polubienia PatrzJakiFilm na FACEBOOKU, gdzie dzieje się jeszcze więcej ;).

3 komentarze:

  1. Osobista swiadomosc wystepujacych osob jest oszalamiajaca. Roznica miedzy "nimi" a wspolczesnym spoleczenstwie nie rezyduje jedynie w elokwencji a braku odpowiedzi na egzestyncyjne pytania. Ostatnia wypowiedz spowodowala ze cos we mnie pelko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. <=== Tylko i jezeli odpowiedz byla szczera a nie podlozona. Powyzej mialem na mysli "egzystencjalne" ale to stawianie formy ponad tresc.

      Usuń
    2. To prawda, słuchając tych wypowiedzi aż trudno uwierzyć, że to spontaniczne odpowiedzi grupy przypadkowych ludzi. Rozumiem, że zostały wyselekcjonowane z większej grupy pytanych, ale i tak robią wrażenie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...