niedziela, 26 kwietnia 2015

"IF I STAY" (2014) - fajny wyciskacz łez

O czym?
Mia (Chloe Grace Moretz) wywodzi się z rockowej rodziny, ale jej pasją jest wiolonczela. Jej gra zwraca uwagę Adama (Jamie Blackley), gwiazdy lokalnego zespołu rockowego. Tak zaczyna się pierwsza miłość Mii. Ale tragiczny wypadek zmienia w jednej chwili całe jej życie.

Moja opinia.
Zaznaczam na wstępie, że to wyciskacz łez (więc pewnie panowie, jeśli dobrnęli do tego momentu, nie będą czytać dalej :)). Wiecie, w stylu „Pamiętnika” (no, może nie aż tak), „Gwiazd naszych winy” itp. Dla mnie ok :).

Jedyny spory minus – gra Chloe Grace Moretz (dużo lepiej wypadła w "Hugo i jego wynalazek", co się z nią tutaj stało?). 
Po pierwsze, stworzyła postać nieco nudnej sztywniary. (A może tylko moje odczucie, bo w jej wieku chodziłam w glanach i skórzanej kurtce, więc stąd ciągotki do reszty jej rodziny :-p). Jej bliscy to zabawne, ciekawe osobowości i Mia wypada na ich tle blado (nawet na tle małego brata). 

Po drugie, kiepskie oddanie emocji, towarzyszących wielkiej stracie. No kaman, parę łez, chwycenie się za głowę i to wszystko?! W pewnym momencie miała za zadanie przekonać nas, że nie ma po co żyć. Powód był dobry, ale mnie nie przekonała.

Poza tym film spoko. Mnóstwo fajnej muzyki, przeplatanie się rocka z muzyką klasyczną, ładny kontrast między wymalowanymi, wykolczykowanymi chłopakami i pięknie ubranymi dziewczętami na scenie filharmonii. Przesłuchanie Mii też zrobiło na mnie wrażenie. 

Pierwsza miłość, licealne przyjaźnie - wszystko to schematyczne, ale Adam jako chłopak i Kim jako najlepsza przyjaciółka dobrze się spisali i urzekł mnie klimat młodzieńczych lat w tym filmie. Znów chciałam być nastolatką :D (ale tylko na moment, bo o wiele bardziej podoba mi się obecny wiek). A rodzina Mii to jedna z sympatyczniejszych rodzin, które widziałam na ekranie. 

Jeśli macie ochotę na młodzieżowe romansidło, polecam Wam "If I stay". Mnie się podobało :).

Jeśli podobał Ci się artykuł, zachęcam do polubienia PatrzJakiFilm na FACEBOOKU, gdzie dzieje się jeszcze więcej ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...