czwartek, 24 grudnia 2015

Świąteczny berek książkowy

Drugie Święta Lolka :)
Jak zawsze, jeśli chodzi o odpowiadanie na pytania, jest to część zabawy od cioci ebi. Tym razem wymyśliła zestaw pytań związanych z dwoma tematami, które zdaje się lubi ;): Święta i książki.

1. Kapcie, kominek, kakao - lektura na zimowe wieczory
Każda książka jest dobra na zimowe wieczory, byle znaleźć czas, by coś poczytać. Pamiętam, jak dawno temu czytałam w okolicach Świąt po raz pierwszy "adcę Pierścieni", a chyba rok później też zimą sagę o Wiedźminie. To były czasy, człowiek dopiero dowiadywał się z zapartym tchem, jak się skończą te historie.

2. Śnieg - bohater, na myśl o którym robi Ci się zimno
Najpierw nie przychodził mi do głowy żaden konkretny bohater, ale autor. Przyprawiają mnie o dreszcze opowiadania Marka S. Huberatha z "Balsamu długiego pożegnania". To pięknie i okropnie przygnębiające (mnie) historie, zwłaszcza "Trzy kobiety Dona".

Potem przypomniałam sobie nawet dwóch bohaterów, który mnie niepokoją w zupełnie różny sposób:
Popychacz z "Mrocznej Wieży" Stephena Kinga - prosty do wyjaśnienia strach, to morderca, zabijający dosłownie na ulicy przypadkowych ludzi.
I Bruno z "Cząstek elementarnych" Michela Houellebecqa. O wiele bardziej przerażający obraz życia nieszczęśliwego człowieka (trochę żałowałam, że przeczytałam tę książkę).  

3. 12 dań - potrawa z książki, która powinna znaleźć się na Twoim świątecznym stole
Jedyne jedzenie z książki, które przychodzi mi do głowy, to banany Robinsona Cruzoe. Pamiętam, że czytając jego przygody jako lekturę, dowiedziałam się, że początkowo żywił się na wyspie głównie bananami, bo były tam łatwo dostępne i w dużej ilości. Pomyślałam wtedy: "Ale temu Robinsonowi super! Banany są takie pyszne. Mogłabym bez problemu tygodniami jeść tylko banany". Po latach zgadaliśmy się o tym z Kubą (w małżeństwie porusza się różne dziwne tematy :-p) i powiedział: "Jak przeczytałem, że jadł dużo bananów, pomyślałem - do bani, beznadziejnie jeść cały czas jedną rzecz". 

4. Renifer - bohater, który jest wspaniałym towarzyszem
Naprawdę znacie jakąś książkę z reniferem?
Za to z filmów byłby to Sven z "Krainy Lodu" :).

5. Kolędy - bohater, z którym chciałbyś pośpiewać świąteczne piosenki
Czerwona Żmija z "Pieśni lodu i ognia"! Najlepiej w formie karaoke (karaoke to w ogóle jedna z moich niespełnionych fantazji).

6. Pod choinkę - książka lub seria, którą chciałbyś dostać w prezencie
Pod choinkę chciałabym dostawać książki piękne dla oka, takie, jakich nie zastąpią ebooki - np. albumy z dziełami sztuki albo zestaw komiksów. Takie, które się będą ładnie prezentować w mojej bibliotece z przyszłości.

7. Wigilia - książka, która przepełnia Cię rodzinną atmosferą
"Ojciec chrzestny", czyli historia o tym, że rodzina powinna być najważniejsza.

8. Boże Narodzenie - anegdotka związana z Tobą, świętami i książkami
Tegoroczny prezent :).
Ostatnio bardzo chciałam przeczytać "Na Zachodzie bez zmian" (a w bibliotece nie było!) i ciągle o tym ględziłam, więc mój super mąż właśnie to podarował mi pod choinkę (czym mnie mega zaskoczył, bo byłam pewna, że w ogóle nie słucha moich ględzeń). Gdy płacił w księgarni, pan przy kasie: "Czytałem, to super książka". Kuba ze zdumieniem: "Co? Myślałem, że to romans, moja żona ciągle o niej mówi".

9. Sylwester - miejsce, świat książkowy, w którym chciałbyś świętować ten dzień/ noc
Jest tylko jedna prawidłowa odpowiedź - Hogwart!

10. Nowy Rok - książka, która ładuje Twoje baterie nadzieją
Kubie skojarzyła się książka "Wynalazki XX wieku", którą dostał na komunię. Było to w połowie lat 90. i gdy teraz przegląda tą książkę, tamte cudowne wynalazki w porównaniu do wielu obecnych, delikatnie mówiąc nie są szczytem innowacji :-p. Jakub jest zachwycony tym, w jakim tempie rozwija się nasz świat i ile genialnych rzeczy dane nam jest oglądać. (Oczywiście nie rozumie, że to nas tylko zbliża do buntu maszyn, ale o tym już była kiedyś mowa ;-p).

Jeśli chodzi o moje baterie, zawsze ładuje je moja rodzina :).

Mam nadzieję, że Święta mijają Wam w spokoju, radości i pierogowym obżarstwie! Pozdrawiamy.

Jeśli podobał Ci się artykuł, zachęcam do polubienia PatrzJakiFilm na FACEBOOKU, gdzie dzieje się jeszcze więcej ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...