niedziela, 7 lutego 2016

Dziś książka: "ZANIM SIĘ POJAWIŁEŚ" Jojo Moyes - fajny kopciuszkowy romans

Plakat ekranizacji.
Zobaczyłam ostatnio zwiastun filmu "Me Before You" z Daenerys i tym blond-przystojniakiem z "Love, Rosie". I postanowiłam przeczytać książkowy pierwowzór (PS. W trailerze pokazali ponad 80% książki, więc jeśli planujecie przeczytać, nie oglądajcie trailera!).

O czym?
26-letnia Lou traci pracę, a jej rodzina jest w ciężkiej sytuacji finansowej. Dlatego mimo oporów decyduje się zgłosić na opiekunkę Willa, młodego mężczyzny z czterokończynowym paraliżem.

Moja opinia.

Przeczytałam książkę w ciągu doby (jeden długi wieczór + drzemka Lolka kolejnego dnia). I dostałam porządną dawkę babskich wzruszeń.

Jak zawsze w takich historiach mamy trochę stereotypów i przesady. Czyli sparaliżowany facet oczywiście młody, przystojny, bardzo bogaty i żyjący wcześniej pełnią życia. A dziewczyna uboga, ale urocza i z dobrym sercem. Oczywiście on najpierw jest wredny, ale potem ujmuje go jej optymizm. Ale w babskich historiach nie chodzi przecież o wielki realizm, tylko o zrobienie dobrze naszym fantazjom.
Polskie wydanie książki.
Z drugiej strony, Lou i Will to nie ideały, ich rodziny też nie. 

Podobało mi się, że autorka nie upiększa choroby. Dostajemy opowieść o człowieku całkowicie zależnym od innych, bez nadziei na poprawę. O zmienianych cewnikach, zakażeniach, widmie zapalenia płuc, nawracającym bólu. 

Podobało mi się też zakończenie. Było wg mnie prawdziwe w tej bajkowej historii.

I fajny wydźwięk: że sparaliżowany, załamany człowiek może w tak mocny, ostatecznie pozytywny sposób wpłynąć na drugą osobę. Myślałam, że to będzie historia o tym, jak miłość dziewczyny wyciąga człowieka z depresji. Ale to o tym, jak dziewczyna dzięki przyjacielowi otwiera się na własne możliwości.

Dziewczyny, mocno polecam! Możecie sobie zrobić książkowy prezent na Walentynki ;).

Jeśli podobał Ci się artykuł, zachęcam do polubienia PatrzJakiFilm na FACEBOOKU, gdzie dzieje się jeszcze więcej ;).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...